Jo també sóc un nou pobre (4)

Provinc d’immigrants andalusos. Aquells que van venir sobre els anys 60 a treballar a Catalunya i a guanyar-se la vida. Per suposat van venir sense res a les butxaques, però tot i així, van progressar, van treballar de valent. La meva família ens va permetre al meu germà i a mi anar a la universitat. Tinc 25 anys i em dic Santi Pérez, i sóc pobre.

Estudio arquitectura, com a segona carrera, ja vaig fer aparelladors però sempre he treballat els anys que he estat estudiant. Actualment, tinc uns ingressos d’uns 150€ (fins al maig). Visc a casa els pares que m’ajuden tant com poden. I veig com cada dia més es dificulta el poder projectar una vida en aquestes condicions.

Estimo el que estudio, vull dedicar-me a ser arquitecte. Per suposat, en aquest país no tinc gaire esperança d’exercir la meva professió però si no és aquí, ho hauré de fer fora, hauré de marxar. De la mateixa que alguns van haver de marxar a Alemanya (no fa tant) com fa la gent que es juga la vida creuant l’estret de Gibraltar, o com van fer els meus avis. La gent circula, canvia de país, es mercantilitza, de la mateixa manera que el vi del Penedès es ven a Nova York.

D’altra banda, hi ha coses que no canvien mai. Els rics són més rics i els pobres són més pobres. A la vegada que la gent intenta fer tot el possible per canviar les seves vides o per adaptar-se, el nostre sistema es manté immòbil i cada cop més agressiu governat per uns polítics incapaços de treballar pel poble. Polítics que haurien d’estar més al nostra costat.

Traducció. [CAST]

Provengo de inmigrantes andaluces. Aquellos que vinieron sobre los años 60 a trabajar en Cataluña y ganarse la vida. Por supuesto vinieron sin nada en los bolsillos, pero aún así, progresar, trabajaron de lo lindo. Mi familia nos permitió a mi hermano y a mí que fuéramos a la universidad. Tengo 25 años y me llamo Santi Pérez, y soy pobre.

Estudio arquitectura, como segunda carrera, ya hice aparejadores pero siempre he trabajado los años que he estado estudiando. Actualmente, tengo unos ingresos de unos 150 € (hasta mayo). Vivo en casa de los padres que me ayudan tanto como pueden. Y veo como cada día más se dificulta el poder proyectar una vida en estas condiciones.

Amo lo que estudio, quiero dedicarme a ser arquitecto. Por supuesto, en este país no tengo mucha esperanza de ejercer mi profesión pero si no es aquí, lo tendré que hacer fuera, tendré que marcharme. De la misma manera que algunos tuvieron que marcharse a Alemania, no hace tanto, como hace la gente que se juega la vida cruzando el estrecho de Gibraltar, o como hicieron mis abuelos. La gente circula, cambia de país, se mercantiliza, al igual que el vino del Penedès se vende en Nueva York.

Por otra parte, hay cosas que no cambian nunca. Los ricos son más ricos y los pobres son más pobres. A la vez que la gente intenta hacer todo lo posible por cambiar sus vidas o para adaptarse, nuestro sistema se mantiene inmóvil y cada vez más agresivo, gobernado por unos políticos incapaces de trabajar por el pueblo. Políticos que deberían estar más de nuestro lado.

Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

4 respostes a Jo també sóc un nou pobre (4)

  1. Blanca ha dit:

    Hola Santi, he llegit el teu perfil en aquest blog tan realista i m’agradaria parlar amb tu. Pots enviar-me una adreça de correu on et pugui escriure?

  2. Retroenllaç: De nous pobres i perduts a nous implicats: blogs, webs i xarxes reactiven la consciència ciutadana « Nereida Carrillo

  3. Jordi ha dit:

    Un plaer retrobar al meu cosí per la televisió! Tots som pobres avui en dia…

    Records!

Deixa un comentari

