Jo també sóc un nou pobre (14)

Em dic Alex, tinc 33 anys i sóc un nou pobre. Vaig començar a treballar quan tenia 16 anys, compaginant els estudis de batxillerat i el treball, vaig acabar el 3r de BUP i amb 19 anys vaig aprendre l’ofici de matricer ensenyat pel meu avi matern que tenia un petit taller de matriceria i estampació metàl·lica. Vaig treballar amb ell fins que va morir l’any 2002, amb 22 anys vaig pensar que no estava preparat per ser empresari, així que vaig anar a treballar per una multinacional del sector. Hi vaig ser-hi dos anys en els quals vaig fer mèrits com inventar un sistema pneumàtic que aquesta empresa va patentar i que em va gratificar de forma minsa (perquè no dir-ho). L’últim any que vaig ser-hi em vaig convertir en pluriempleat; de 6h a 14h treballava en aquesta empresa i de 15h a 21h en una altra. A l’any 2004 obro la meva pròpia empresa dedicada a la matriceria, vaig treballar molt, amb molt poc capital, em vaig ajuntar i vaig tenir una filla. Vaig patentar accessoris metàl·lics, vaig ser proveïdor de les firmes mes importants de automoció. Fins aquí tot bé. Va venir la crisi el 2009, i a la vegada em vaig separar. Em vaig enfonsar. Problemes amb la meva exdona em van fer gastar els pocs diners que tenia en advocats i psicòlegs. I la conjuntura econòmica no em va permetre reaccionar. Per estar a prop de la meva filla vaig deixar perdre la empresa i amb ella el meu futur. Ara sóc assalariat. Tinc un bon sou, uns 2000 euros al mes, però tinc el sou embargat per deutes amb la seguretat social als quals els haig de sumar la manutenció de la meva filla i els crèdits que vaig demanar per l’empresa que ja no tinc, es pot dir que se’n va el 80% del sou. Visc amb la meva àvia i veig el futur molt negre, de fet, sempre havia estat una persona molt positiva i de cop, entre la economia, els jutges, i la exdona, sento que m’han donat una estocada de mort difícil de superar. Els pròxims deu anys pinten molt negre.

Traducción. [CAST]

Me llamo Alex, tengo 33 años y soy un nuevo pobre. Empecé a trabajar cuando tenía 16 años, compaginando los estudios de bachillerato y el trabajo, terminé el 3º de BUP y con 19 años aprendí el oficio de matricero enseñado por mi abuelo materno que tenía un pequeño taller de matricería y estampación metálica. Trabajé con él hasta que murió el año 2002, con 22 años pensé que no estaba preparado para ser empresario, así que fui a trabajar para una multinacional del sector. Estuve allí dos años en los que hice méritos como inventar un sistema neumático que esta empresa patentó y que me gratificó de forma escasa (porque no decirlo). El último año que estuve allí me convertí en pluriempleado; de 6h a 14h trabajaba en esta empresa y de 15h a 21h en otra. En el año 2004 abro mi propia empresa dedicada a la matricería, trabajé mucho, con muy poco capital, me junté y tuve una hija. Patenté accesorios metálicos, fui proveedor de las firmas más importantes de automoción. Hasta aquí todo bien. Vino la crisis en 2009, ya la vez me separé. Me hundí. Problemas con mi ex mujer me hicieron gastar el poco dinero que tenía en abogados y psicólogos. Y la coyuntura económica no me permitió reaccionar. Para estar cerca de mi hija dejé perder la empresa y con ella mi futuro. Ahora soy asalariado. Tengo un buen sueldo, unos 2.000 euros al mes, pero tengo el sueldo embargado por deudas con la seguridad social a las que les tengo que sumar la manutención de mi hija y los créditos que pedí para la empresa que ya no tengo, se puede decir que se va el 80% del sueldo. Vivo con mi abuela y veo el futuro muy negro, de hecho, siempre había sido una persona muy positiva y de golpe, entre la economía, los jueces y la ex mujer, siento que me han dado una estocada de muerte difícil de superar. Los próximos diez años pintan muy negro.

Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

6 respostes a Jo també sóc un nou pobre (14)

  1. Lolo Lolo ha dit:

    Desde aqui todo mi apoyo. No estoy en tu situacion, pero si conozco muchos casos como el tuyo.
    Mantener la esperanza es muy importante. En catalan hay un dicho que dice: Qui dia passa, any empeny.( el que dia pasa, año empuja)
    Aunque tal vez no te sirva de mucha ayuda, piensa que no estas solo. Manten la esperanza. Tu hija crecerá y la vida será mejor. Seguro.

    Un saludo.

  2. Esther ha dit:

    Molts ànims. Es una pena que una persona amb l’empenta que has tingut i que segur que tens tú et senti així.

  3. Rocio ha dit:

    Molts ànims!! Ja voràs que al final voràs la llum al final del túnel. Quan algú passa per una mala situació pensa que seguirà sempre igual de mal, però ja voràs que al final poc a poc tornaràs a estar animat i la vida et tornarà a somriure. Eres jove i refaràs la teua vida segur.
    Saludets.

  4. daniel222 ha dit:

    jo tinc el futur negre a 30 anys vista aixi que aixo no en diu gran cosa,pense que sempre hi ha algu pitjor,sort

  5. Mikel ha dit:

    Ánimo, compañero. Yo también estoy pasando las de Caín por el tema de una separación con un hijo por medio. Estoy luchando por mantener un negocio como autónomo y no perder el contacto con mi hijo, a pesar de la negativa de la madre para negar bajo cualquier concepto una custodia compartida (también con juicios y psicólogos forenses por medio, y esto de la Justicia es pura farsa respecto al hombre, incluso con los nuevos cambios legislativos que promueven la “igualdad”).
    Estoy haciendo verdaderos equilibrios para compaginar trabajo y buscar huecos para tener un mínimo de relación con el peque. La madre pone todas las zancadillas posibles para evitarlo. Pero he tenido bien claro desde el principio que si falla el trabajo todo se va a pique al instante. Concéntrate en el trabajo, vuelve a luchar, explícale a tu hija tu situación, que necesitas tiempo para trabajar, que si no puedes estar tanto con ella ahora es porque estás “comprando tiempo” para estar luego con ella de una forma mejor. Recupera el tiempo perdido, olvídate de lo pasado y tira para adelante. Tu hija no está obligada a entenderlo y sospecho que tu ex no está para facilitarte las cosas. Es duro, pero el sacrificio merece la pena.
    NO DEJES QUE TE HUNDA NADIE. JAMÁS. TÚ PUEDES, pero no por tu hija, POR TÍ MISMO. CUANDO TÚ ESTÉS BIEN, TODO IRÁ A MEJOR SIN FRENO. La primera beneficiada, tu hija. Y de rebote todo tu entorno.
    Un abrazo.

  6. alfonso ha dit:

    Alex, tens un sou y una feina en els temps que corren, pensa en futur, per exemple cuan tienguis 40 anys, estas preparat y ets bo, tot anira molt be.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s